Jangan lupa

Firman Allah Ta'ala : "Sesungguhnya Allah dan para malaikatNya berselawat ke atas nabi(yakni Nabi Muhammad s.a.w), wahai orang-orang yang beriman, ucapkanlah selawat dan salam yang sebenar-benar salam ke atasnya."(al-Ahzab:56)



Pages

Sahabat blogger2 :)

Nak belajar di Jordan ?

Bagi yang berhasrat ingin menyambung pengajian di jordan, bolehlah cuba contact saya di fb nur hanani fadzilah.

Ahlan wa sahlan

juga boleh klik :


Tuesday, July 26, 2011

Ramadhan yang dinanti

Alhamdulillah thumma alhamdulillah.

Menuju madrasah tarbiyah, yang tidak pernah dibayangi suatu masa dahulu.
Berada di bumi Jordan, bersama kegersangan hari-hari yang dilalui.
Soifi yang cukup menguji.
Bersisa 4@5 hari lagi..sempatkah ia ditemui..

Buat ibu, ayah, yg kini busy, entah sempat buka ke x mauqi' ni^^..n adik beradik, pertama kali menghampiri ramadhan tanpa kalian.. mengharapkan doa yg tulus, moga Allah menabahkan diri ini saat hati tiba2 dirundung kerinduan. Namun, kesibukan di sini kdg2 tidak mengizinkan diri utk beruzlah dalam kesedihan.. kui2. jgn bimbang aknku:)

Sahabat2 yg dikasihi,
Pandai2 lah kita membentuk diri dalam bulan mulia ini, meninggalkan kata-kata kosong yg memenatkan, ketawa berlebihan yg juga memenatkan, serta angan-angan mat jenin yg tak berkesudahan. Menjauhi diri dari perkara tercela, seterusnya menghiasi diri dgn perkara mulia.. Menaikkan graf iman dan amal, serta menurunkan graf maksiat dan dosa.

Di sini mungkin ujiannya ialah kepanasan, tempoh puasa yg lama, dan rasa kering..

Kalau di Malaysia, ujiannya lagi banyak.. bazar ramadhan, channel rancangan yg melalaikn, serta tak kurang kepanasan yg mengeluarkan peluh..:) tabahlah orang malaysia ye. Isi perut sekadarnya, pilih rancangan utk ditonton, serta sabar hadapi hari panas.

Banyaknya nak kena jaga diri, iman dn hati.........



1 comment:

hisyam ahmad said...

jangan duka duka ore jordan, orang mesia akan berhati-hati tuk memilih makanan, pape pun selamat berpuasa di bumi barakah la tu, tahun ni ambe xde rezeki lagi tuk puasa kt sana..

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...