Jangan lupa

Firman Allah Ta'ala : "Sesungguhnya Allah dan para malaikatNya berselawat ke atas nabi(yakni Nabi Muhammad s.a.w), wahai orang-orang yang beriman, ucapkanlah selawat dan salam yang sebenar-benar salam ke atasnya."(al-Ahzab:56)



Sahabat blogger2 :)

Nak belajar di Jordan ?

Bagi yang berhasrat ingin menyambung pengajian di jordan, bolehlah cuba contact saya di fb nur hanani fadzilah.

Ahlan wa sahlan

juga boleh klik :


Sunday, December 8, 2013

O Allah... I'm now 35 weeks ++

Bismillah...

Alhamdulillah hambaMu yang lemah ni masih mampu rafa'kan rasa syukur berulang kali, Allah bagi nikmat kesihatan, sedangkan masa yang sama, ku tahu ada yang diluar sana sedang sakit2, di wad, tak dapat ke kuliah dan sebagainya.. Allah juga bagi peluang untuk meneruskan kandungan hingga kini sudah mencapai 35 minggu..

Setiap hari bertarung dengan nafsu, menangis dan memujuk hati... "Hanani kena pergi kuliah.. kena pergi... nanti tak faham......"

Malam hari dah jadi macam burung hantu... sukar sekali untuk melelapkan mata, kadang hingga jam 2 pagi masih belum mampu untuk tidur dengan nyenyak.... dan sungguh, bila Allah beri peluang untuk aku tidur lena samada malam atau siang, sejurus bangun aku ucapkan puji-pujian bagi Allah... senyum, dan rasa sangat bertenaga.. ^_^

Kadang dah rasa semacam contraction *tak tahulah betul atau tak sebab takda pengalaman*... perut juga acap kali mengeras, dalam sehari tu dah lebih 10 kali kot, apatah lagi time berjalan.. hanya Allah yang tahu sukarnya, tapi sakit tu boleh lagi ditahan2... ternanti2 tanda nak bersalin hehe, awal lagi lah.. tapi baby insyaAllah dah cukup beratnya jadi takda lah risau sangat... checkup 34 minggu baru ni dia sudah 2.65kg alhamdulillah... boleh jadi kurang dari tu, boleh jadi lebih dari tu...

Kelengkapan untuk menyambut cahaya mata pertama boleh dikatakan selesai, alhamdulillah, ada-ada sahaja rezeki Allah bagi untuk si solehah dalam rahim ini... sehingga ada yang disimpan dalam plastik terlebih dahulu... Bila tengok pakaian2 kecik dan cute ni, berdebar hati hanya Allah yang tahu, gembira melipat-lipat pakaian tersebut, tapi dalam masa yang sama bimbang andai ia hanya menjadi simpanan... kalau ada apa-apa berlaku, moga Allah berikan aku ketenangan dan kekuatan... (walaubgaimanapun, ku mohon perlindunganMU dari ianya berlaku)...

Kini selalu pujuk baby untuk keluar cepat2 sebab dah rasa tak larat sangat.. Bila ingat balik ayat alquran surah albaqarah tersebut, mula istighfar balik..... andai baik keluar awal, Allah mudahkanlah.... kalau tak, ku redha bila2 sahaja pun, segalanya ketentuan Allah... :')

Encik wan abdbaith juga sangat sibuk kebelakangan ini.. alhamdulillah rezeki dari Allah.. nak tak nak, kena usaha.. bukan main tnggu sahaja kan abang... teringat dia pesan : "Biar lah rindu, nanges2 sbb pisah kejap ni jadi suatu bukti bahawa kita berusaha cari rezeki.... " .. start hari tu, aku mula kuatkan diri.... tak lagi menangis bila kena tinggal sorang-sorang kat rumah, tak lagi asyik duk meng'call' abang.... :) -menanti tetap menanti, alhamdulillah....

Sbg isteri, bila suami balik kita paling seronok....."abang nak air, nak makan? nak rehat..bla3.. "hehe... esok pagi sebelum dia keluar kita juga yang paling awal bangun sediakan sarapan, gosokkan pakaiannya.... siapa tahu kan, perpisahan yang kita anggap kejap sahaja boleh jadi perpisahan buat selamanya.... Jadi, bila dia ada, usaha sebaik mungkin untuk tunaikan tanggungjawab kita, permudahkan urusannya, senangkan hatinya dan biarlah dia miliki tenaga utk bekerja hari tu melalui air tangan kita....... kena rajin masak la ye :p .. apapun paling penting, sentiasa meminta maaf darinya..

_________________

Ok.. skrg kena sambung buat talkhis kitab albidayah wa annihayah sbg mengisi masa sunyi ketiadaan suami seketika.. mungkin dia akan sampai umah dalam kul 2 pagi jap lagi. *tengok jam, ada lagi 4 jam* ... sunyinye -_-...dont cry n be strong ye hanani!


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...