Jangan lupa

Firman Allah Ta'ala : "Sesungguhnya Allah dan para malaikatNya berselawat ke atas nabi(yakni Nabi Muhammad s.a.w), wahai orang-orang yang beriman, ucapkanlah selawat dan salam yang sebenar-benar salam ke atasnya."(al-Ahzab:56)



Pages

Sahabat blogger2 :)

Nak belajar di Jordan ?

Bagi yang berhasrat ingin menyambung pengajian di jordan, bolehlah cuba contact saya di fb nur hanani fadzilah.

Ahlan wa sahlan

juga boleh klik :


Saturday, October 16, 2010

(-.-) = (^^,)

Assalamualaikum warahmatullah.

Perkara negatif bakal mengubah mood seseorang. Kadang-kadang hidup serba tak kena. Ibarat kata pepatah, dibuang mati emak, diluah mati bapak..

Dilema wanita.

Ttkala ini, diri mula merindui sekolah lama, Maahad Muhammadi Lilbanat. Rindu akan guru-guru yang banyak memberi tarbiah, rindu pada kawan-kawan yang pelbagai ragam. Yang paling indah, suasana tanpa banin.

Ketika berborak dengan kawan-kawan sekolah lama yang ditemui dalam program anjuran Kesatuan Mahasiswa Kelantan Jordan, kami bersama-sama mengkoreksi kembali file-file lama yang ditinggalkan dalam box memori.

Suaranya tidak lagi didengari. Namun, pesanannya sentiasa dibawa ke sana ke mari. Membuatkan diri ini membelek kembali buku sirrul asrar. Semoga guruku, al-fadhil ustaz mohamad nor hussain diberkati Allah. Mengajar seindah ilmu, ilmu yang merungkai permasalahan jiwa, membentuk kembali rintihan pada Yang Esa. Namun, itu dulu..

Kata ustaz, dia hanya melihat anak muridnya pergi, pergi, bertebaran ke seluruh dunia, Mesir, Jordan, dan kemana sahaja..Namun dia tetap di situ, masih di teratak rumah warden asrama puteri Maahad.

Dan setelah 4 tahun, apakah kami bakal menemui mu lagi?

Hargai guru..Selamat hari guru:)

1 comment:

tyahh said...

ku juga merindui suasana itu, insyallah kita akan sama2 berjuang di bawah satu panji, satu bumbung kembali kelak. (sedihnya lagu ni, uwaaa)

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...