Jangan lupa

Firman Allah Ta'ala : "Sesungguhnya Allah dan para malaikatNya berselawat ke atas nabi(yakni Nabi Muhammad s.a.w), wahai orang-orang yang beriman, ucapkanlah selawat dan salam yang sebenar-benar salam ke atasnya."(al-Ahzab:56)



Pages

Sahabat blogger2 :)

Nak belajar di Jordan ?

Bagi yang berhasrat ingin menyambung pengajian di jordan, bolehlah cuba contact saya di fb nur hanani fadzilah.

Ahlan wa sahlan

juga boleh klik :


Sunday, December 11, 2011

Bila kita

Bismillah.

Alhamdulillah, syukur, syukur pada Allah SWT atas limpah kurniaNYA masih mengizinkan aku untuk terus bernafas di bumiNYA ini seterusnya menggunakan segala manfaat duniawi yang ada untuk ku sampai akhiratku.

Setelah meneliti dan muhasabah kembali. Aku menyedari betapa akademikku merosot untuk semester kali ini. Tidak semua madah merosot, tapi sesetengahnya. Banyak perkara yang bermain di fikiran, tapi persatuan bukanlah faktor terbesar. Faktor terbesar ialah pengurusan masa, emosi, jasmani dan rohani.

Allah.. lembutkan hati rakan2ku untuk berpindah...penat duk sini..

Hilang beg beberapa minggu lepas.Tak pernah aku mengalami kehilangan sedemikian, antara gembira dan berduka... aku kira, pertamanya, aku gembira dek tidak pernah mengalaminya, paling kurang ini sebagai modal untukku bersedih setelah sekian lama air mata tidak gugur..

Kini demam dan kurang sihat. Alhamdulillah ya Allah.. moga diri ini terketuk lagi, terketuk lagi .. untuk terus dikaffarah.. syukur jika sakit ini sebagai kaffarah. Paling kurang aku menyedari bahawa Allah masih lagi inginkan aku untuk muhasabah kembali diriku. Dosa apakah yang masih tidak habis sehingga aku dikaffarah...muhasabah lah wahai diri... Siapa yang mahu kembali pada tuhannya dalam keadaan penuh dosa di belakang? ya Allah..

Sebab itulah..
Jika aku menemuimu ya Rasulallah.. terlalu banyak yang ingin diluahkan...

Perkara halal menjadi susah.. hingga kadang2 membuatkan sesetengah insan berputus asa..
Perkara halal menjadii ejekan hingga kadang2 membuatkan sesetengah insan kecewa..
Adat batil diangkat hingga ia dianggap syariat..
Adat batil dimasyhurkan hingga ia dianggap ajaran Islam..
Hakikatnya ia menyusahkan.. memburukkan keadaan..

Ya Allah..tak tau nak cakap apa..

2 comments:

Nur Azami (",)) said...

"Perkara halal menjadi susah.. hingga kadang2 membuatkan sesetengah insan berputus asa..
Perkara halal menjadii ejekan hingga kadang2 membuatkan sesetengah insan kecewa..
Adat batil diangkat hingga ia dianggap syariat..
Adat batil dimasyhurkan hingga ia dianggap ajaran Islam..
Hakikatnya ia menyusahkan.. memburukkan keadaan.."
i like this sntnce...nk share kat fb leh x?

Nur Hanani Fadzilah said...

share je puan azami

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...