Jangan lupa

Firman Allah Ta'ala : "Sesungguhnya Allah dan para malaikatNya berselawat ke atas nabi(yakni Nabi Muhammad s.a.w), wahai orang-orang yang beriman, ucapkanlah selawat dan salam yang sebenar-benar salam ke atasnya."(al-Ahzab:56)



Pages

Sahabat blogger2 :)

Nak belajar di Jordan ?

Bagi yang berhasrat ingin menyambung pengajian di jordan, bolehlah cuba contact saya di fb nur hanani fadzilah.

Ahlan wa sahlan

juga boleh klik :


Tuesday, May 18, 2010

takziah buat sahabatku

alhamdulillah masa terus berlalu, kadang-kadang ada hal yang menggembirakan dan kadan-kadang ada hal yang mendukacitakan..

semoga Allah menabahkan hati-hati hambaNya yang ketika ini diuji bertalu-talu.. Betapa Allah menyayangi mereka, sedar tak sedar, dukacita itu menambahkan muqorobah bagi hambaNya yang sentiasa meredhai apa yang berlaku..

Terpana sebentar apabila dikejutkan dengan berita kematian abang kepada teman sekolah, syuhada syukri.. abangnya aminuddin telah menghadap ilahi beberapa hari lepas dek demam denggi berdarah, sesungguhnya semua ini telah direncanakan oleh Allah sekian lama lagi..

Sungguh sukar pastinya buat beliau kerana adik beradiknya kini tinggal dua orang, seorang abang dan seorang adik. begitu juga dengan ahli keluarga beliau yang lain. khususnya abangnya yang sulung yang kini sedang berada di mesir. semoga tabah menghadapi ujian Allah ini..

Celaan, prasangka buruk, semua itu ibarat suatu rempah yang sudah sebati dalam hidup mereka. Namun rempah itu bukannya menambahkan kelazatan hidup, tetapi menambahkan kelazatan dalam bertaqarrub ilaLLah.

Bersabarlah kerana segalanya dalam perancangan Allah. Innallaha ma'assobirin..

wallahua'lam

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...