Jangan lupa

Firman Allah Ta'ala : "Sesungguhnya Allah dan para malaikatNya berselawat ke atas nabi(yakni Nabi Muhammad s.a.w), wahai orang-orang yang beriman, ucapkanlah selawat dan salam yang sebenar-benar salam ke atasnya."(al-Ahzab:56)



Pages

Sahabat blogger2 :)

Nak belajar di Jordan ?

Bagi yang berhasrat ingin menyambung pengajian di jordan, bolehlah cuba contact saya di fb nur hanani fadzilah.

Ahlan wa sahlan

juga boleh klik :


Wednesday, October 31, 2012

My Zauj

Bismillah.

Alhamdulillah syukur pada Allah. Kuliyah bermula seperti biasa setelah 5 hari cuti aidiladha. Rindu sangat pada bonda dan ayahanda di Malaysia. Tapi perkhidmatan kad murah untuk call Malaysia telah habis ketika itu. Hanya dapatt mengutus beberapa SMS buat ayahanda dan bonda di Kelantan yang pastinya menanti panggilan berita dari anakandanya.. :'(

Alhamdulillah lagi, rezeki Allah mencurah-curah. Daging kambing pun banyak dapat. Dapat pulak lebihan kotak dari delegasi Malaysia yang terkandung dalamnya makanan yang banyak. *kami bukan pelarian, tapi suami membantu mereka dalam misi memberi bantuan kemanusiaan buat pelarian syria, so that,..* Allah juga telah mempermudah urusan suami dalam banyak hal. Busy semacam je dia.. Terjemah, baiki komp, antivirus, mengajar dll.

Usia sekarang 20 tahun. Maksudnya masih berbaki 4 tahun sebelum masuk usia 'normal' utk sebuah perkahwinan iaitu 24.. Bila melihat ada rakan yang baru kahwin dan sudah bakal menimang cahaya mata.. mengalir jua air mata. Fitrah seorang wanita, nak juga.. tapi belum masanya mungkin..tak lama dah nak grad..sabar dan terus bersabar ye.. :)

Syukur pada Allah..

Dia seorang yang baik. Tiap hari ada je rasa nak kongsi kebaikannya supaya diri ini tak lupa suatu masa nanti.. Tu lah, seorang isteri ni kadang2 kebaikan suami dia yang banyakkk boleh plak dia lupa dek satu kesalahan.. Ketika saya pitam baru-baru ni, muka dia punyala cuak macam nak nangis. Ada riwayat dari kawan mengatakan dia berlari-lari cari bini dia setelah dengar kata pitam kat tepi jalan. Hehe. Alhamdulillah ketika buka mata, dia orang pertama yang saya nampak walaupun duk jauh sikit. Walaupun malu, saya izinkan dia angkat sebab dah tak larat sangat nak jalan.. badan memang amat lemah ketika itu. *mungkin sebab kurang rehat.. pagi tu pula setelah subuh tak rehat jugak, buat sarapan untuk peserta lapah kambing*..

Sepanjang hari itu saya hanya berehat dan dialah yang buat semuanya. Masak, tanak nasi, buat air, basuh pinggan, kemas rumah. Bangun2 tengok semua dah settle.. Saya minta untuk tolong, tpi ditolak mentah-mentah. Dia asyik minta maaf menyebabkan saya pitam walhal bukanlah salah dia :)

Lagi la dia kalut bila doktor tu kata saya maybe pregnant ... Terus dia cari-cari nota kalendar saya dalam hp. Haha. bersungguh dia jawab soalan doktor. Saya gelak2 kat tepi.. mana ada pregnant...

Sometimes, bila bersendirian, kita akan rasa sunyi dan dia lah yang terbayang di mata. Bila dia keluar, kita mula merasa sebak kerana bertanya, keluar ni balik ke tak, balik tu masih bernyawa atau bagaimana..
Sebab itu, tiap kali sebelum ke kuliyah, atau tiap kali dia ingin keluar, saya meminta maaf darinya, tiap kali sebelum menutup mata, saya praktikkan meminta maaf, memandang wajah dan senyumannya.. tidak sesekali membelakanginya kerana bimbang itu kali terakhir untuk di dunia ini..tiada lagi gurauan, ketawa, tangisan. Yang ada hanyalah beberapa keping gambar kenangan yang tidak bersuara. Setiap yang Allah kurniakan pada kita di dunia ini tidak kekal... Dia secara tak langsung mengingatkan saya akan kematian. Kematian lah yang bakal memisahkan kami dan menjadi titik penantian sebelum bertemu kembali di alam yang tidak pernah terbayang di mata....

~

Aha. First entry about my husband and his good deeds. before this, I'm always talking about my parents and their good deeds... to ensure that they remain in my 'internal hard disk memory' forever and ever..




No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...