Jangan lupa

Firman Allah Ta'ala : "Sesungguhnya Allah dan para malaikatNya berselawat ke atas nabi(yakni Nabi Muhammad s.a.w), wahai orang-orang yang beriman, ucapkanlah selawat dan salam yang sebenar-benar salam ke atasnya."(al-Ahzab:56)



Pages

Sahabat blogger2 :)

Nak belajar di Jordan ?

Bagi yang berhasrat ingin menyambung pengajian di jordan, bolehlah cuba contact saya di fb nur hanani fadzilah.

Ahlan wa sahlan

juga boleh klik :


Friday, August 29, 2014

Going home :')

Bismillah..

Alhamdulillah, feel blessed, syukur walau sakit2 dan macam2 ujian, Allah mudahkan proses pengemasan rumah, lancar dan senang. Rupanya banyak jugak ye barang di Jordan ni, hehe, baju sahaja berguni2 sedangkan hanya mampu beli sehelai baju tiap tahun, iaitu time raya >_<

Pasti yang paling busy mengemas ialah putri yang sedang menginjak usia ke 8 bulan 4 hari lagi :) she's so busy tengok2 balik kertas2 baju2 dan barang2 yang ummi abi nak clearkan, bila lipat kain, dia yang paling busy untuk cek balik kain tu, hehe. Cerdik dan rajin anak ummi nih.

Suami tersayang dah nak demam, kesian sangat. Sebab kesian tu lah, zaujahnya ini gagahkan diri untuk tolong. Bahkan rasa lagi bertenaga bila dapat tolong berbanding tengok sahaja, lemah x bermaya. Thanks to him, sekali lagi dia buat banyak kerja. Masak, kemas, basuh baju dll.. Katanya : "Dah...... syg rehat je , tak yah buat apa2..". Bila terbuat banyak kerja je, dia akan marah2 gitu2. hehe.. terima kasih ambil berat.

Gerun dan takut juga untuk terbang ni, lagi2 selepas tragedi2 yang meragut nyawa melibatkan kapal terbang. Apapun, pada Allah kita berserah, tak ada tali untuk bergantung, tak ada belon2 menyambut kami di bawah jika ada apa2 berlaku, kalau perlu terjun pun, tak tahu apa di bawah kan, laut kah, hutan gunung kah dll.. justeru, tawakkal mereka yang di udara merupakan tawakkal yang paling tinggi.. benar2 serah pada Allah, jatuh ke mana, terbang ke mana :')

Moga Allah berkati perjalanan ini, niat untuk terus berbakti untuk ummah, sambung perjuangan, untuk mendidik masyarakat, untuk bertemu ibubapa dan sanak saudara yang dirindui... semoga segalaya selamat sahaja...

Doakan kami ye :)

Maafkan salah silap apa2 jika ada....... do pray for us <3 nbsp="" p="">

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...