Jangan lupa

Firman Allah Ta'ala : "Sesungguhnya Allah dan para malaikatNya berselawat ke atas nabi(yakni Nabi Muhammad s.a.w), wahai orang-orang yang beriman, ucapkanlah selawat dan salam yang sebenar-benar salam ke atasnya."(al-Ahzab:56)



Pages

Sahabat blogger2 :)

Nak belajar di Jordan ?

Bagi yang berhasrat ingin menyambung pengajian di jordan, bolehlah cuba contact saya di fb nur hanani fadzilah.

Ahlan wa sahlan

juga boleh klik :


Sunday, August 24, 2014

Ujian itu tarbiah

Assalamualaikum wbt.

:) :)

Alhamdulillah 3ala kulli halin wa ni3ma..

Lafazkan kesyukuran dan pujian bagi Allah SWT dalam apa jua yg kita hadapi.. Jika ia suatu yg baik, maka kita syukuri, jika ia suatu yg kurang baik, maka kita bersabarlah. Allah pasti mengganjari kesabaran kita itu.

Yakini apa yg berlaku pasti penuh hikmah...

Pengalaman kali kedua dimasukkan dalam wad sepanjang berada di Jordan. Kali pertama sewaktu melahirkan anak, dan kali kedua setelah sedikit musibah berlaku.

Sedih dan rindu mengusik2 hati,membuatkan jiwa keibuan ku acap kali tersentuh, setelah menahan diri, akhirnya sebak yang ku tahan terluah jua, menangis tersedu jadinya. Pertama kali meninggalkan anak, tidak tidur bersamanya. Buat ku membayangkan tangisannya saat melihat ummi abinya tidak ada di sisi.

Syukur Akhirnya Ruqayyah sudi menyusu dengan ibu susuannya setelah beberapa kali menolak, apakan daya, ummi ditegah dari breastfeed Ruqayyah buat sementara sebab drugs yang dimasukkan dalam badan ummi..

Ruqayyah beberapa kali datang padaku berbaring di ribaanku, merayu dan menangis.. aduhai anak..

Ujian ini ujian buat kita sekeluarga...

Doakan diriku segera sembuh.. :') apa yang hilang pasti ada ganti, yang berusaha pasti ada jalan, yang yakin pasti akan bahagia.. bahagia dengan hikmah tersembunyi.. moga Allah jadikan sakit ini kaffarah dosa2 ku.. ameen ya rabb..

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...