Jangan lupa

Firman Allah Ta'ala : "Sesungguhnya Allah dan para malaikatNya berselawat ke atas nabi(yakni Nabi Muhammad s.a.w), wahai orang-orang yang beriman, ucapkanlah selawat dan salam yang sebenar-benar salam ke atasnya."(al-Ahzab:56)



Pages

Sahabat blogger2 :)

Nak belajar di Jordan ?

Bagi yang berhasrat ingin menyambung pengajian di jordan, bolehlah cuba contact saya di fb nur hanani fadzilah.

Ahlan wa sahlan

juga boleh klik :


Wednesday, January 6, 2010

Sejurus Exam...


Assalamualaikum warahmatuLLah.

Di tangan ini terdapat kertas peperiksaan Pendidikan Syariah Islam, yang mana di halaman belakang sekali tercatat sesuatu..

tamat..dah habis jawab jam 11.25 pagi..Hari ini hari Rabu, 16 Disember 2009. Masya-Allah. Hari ni dan masa ni aku sedang menunggu ketua pengawas yang baik tu sound ''Baik, masa menjawab dah tamat, semua calon dikehendaki berhenti menjawab''. Terngiang-ngiang di telinga suara beliau. Walaupun siap awal tapi memandangkan ni hari last dan paper last, aku tak mahu keluar lagi. Sebab ni la yang dipanggil saat indah yang bakal ditinggalkan. Aku semak dan semak my paper, puas tu, so I write this, Mengisi masa luang. Ada pengawas yang tengok kat aku, apa yang dia fikir, kenapa aku bersemangat menulis di halaman belakang..tanda tanya dalam kepala dia akhirnya terjawab dengan lalu kat tepi aku sambil intai. Aku tengok ada dah yang keluar. Huh..hebat tu. Erm..I flash back deep to the first day I ambik exam SPM, iaitu paper sejarah, Huh..itu sangat mendebarkan. Lama-lama jadi semakin tak berdebar. Exam PSI hari ni, syukur.. InsyaAllah..

Sejurus di sound, saya bersalaman dengan pengawas peperiksaan yang same gender. Then mengucapkan terima kasih. Keluar dari dewan, rasa ingin bertakbir sepenuh hati, namun, apa yang dilakukan tak lebih sekadar tersenyum dan bertakbir biasa-biasa.''AllAHUAKBAR, habis dah''. Kawan saya, al-samihah amni, mengambil handphonenya lalu menunjukkan kepada saya dan rakan-rakan betapa gembiranya dia mendelete semua mesej-mesej tajuk spot. Teringat kata-katanya,''wah, awak tahu tak, betapa gembiranya saya dapat delete mesej ni..'' Yes, I can predict it. Semua orang bergembira, ada yang berpelukan sesama mereka.


Sebulan lamanya mengenepikan semua perkara yang tidak bersangkut paut dengan exam, meninggalkan tv, internet, dan sebagainya. Melihat reaksi Aisyah Mat Zin budak bijak biologi, Fazilah Hanisah, Aisyah, Hanis si cerdik addmath, Fadhilah si best student, Syafida, Syida dan ramai lagi, semua mereka memaparkan reaksi melepaskan kelegaan yang teramat sangat.



teacher aziah
Sengaja mencoretkan hal ini, Sebagai tatapan dan kenang-kenangan buat teman-teman seperjuangan. 5SC2 in memories. Walaupun kenangan itu tidak boleh dibawa ke kubur, tapi selagi kita hidup di dunia, ia lah yang bakal menyatukan hati. Seterusnya di jadikan pengukuh ikatan ukhuwwah, yang diharap sampai ke mahsyar nanti.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...