Jangan lupa

Firman Allah Ta'ala : "Sesungguhnya Allah dan para malaikatNya berselawat ke atas nabi(yakni Nabi Muhammad s.a.w), wahai orang-orang yang beriman, ucapkanlah selawat dan salam yang sebenar-benar salam ke atasnya."(al-Ahzab:56)



Sahabat blogger2 :)

Nak belajar di Jordan ?

Bagi yang berhasrat ingin menyambung pengajian di jordan, bolehlah cuba contact saya di fb nur hanani fadzilah.

Ahlan wa sahlan

juga boleh klik :


Wednesday, June 30, 2010

Selawat ke atas Nabi Muhammad S.A.W

Assalamualaikum warahmatuLLah.

Allah Ta’ala berfirman: “Sesungguhnya Allah dan para malaikatNya berselawat kepada nabi,(yakni Nabi Muhammad s.a.w.). Wahai orang-orang yang beriman, ucapkanlah selawat dan salam dengan sebenar-benarnya salam kepada Nabi itu”. (Al-Ahzab:56)

Dari Ibnu Mas’ud r.a. bahwasanya Rasulullah s.a.w. bersabda: “Seutama-utama manusia bagiku pada hari kiamat ialah orang yang terbanyak bacaan selawat padaku, yakni lebih diutamakan oleh beliau s.a.w untuk dapat memperoleh syafaatnya dan dapat kedudukan yang terdekat dengannya”. (Diriwayatkan oleh Imam Termidzi dan ia mengatakan bahwa ini adalah hadis hasan.)

Maka, apa tunggu lagi wahai diriku serta pembaca blogku sekalian. Ayuh kita konsisten mengamalkannya. Moga apa yang ku taip ini bakal menjadi peringatan buatku bahawasanya aku pernah mengajak orang berselawat ke atas nabi.

Wallahua'lam

Wassalamualaikum warahmatullah

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...