Jangan lupa

Firman Allah Ta'ala : "Sesungguhnya Allah dan para malaikatNya berselawat ke atas nabi(yakni Nabi Muhammad s.a.w), wahai orang-orang yang beriman, ucapkanlah selawat dan salam yang sebenar-benar salam ke atasnya."(al-Ahzab:56)



Sahabat blogger2 :)

Nak belajar di Jordan ?

Bagi yang berhasrat ingin menyambung pengajian di jordan, bolehlah cuba contact saya di fb nur hanani fadzilah.

Ahlan wa sahlan

juga boleh klik :


Saturday, June 12, 2010

Israel vs palestin(no..no) Israel vs aktivis kemanusiaan..sape menang?


Assalamualaikum warahamtullah.

Penat-penat.

31 Mei 2010, kita disedihkan dengan berita misi kemanusiaan Freedom Flotilla yang membawa banyak bekalan makanan dan bantuan untuk rakyat Palestin diserang oleh komando rejim zionis/Israel..Kita sememangnya sudah maklum akan kezaliman Israel sejak dahulu kala lgi, dari zaman Nabi Yaakub a.s lagi..mereka juga lah bangsa yang membunuh para nabi terdahulu. Dulu sampai kini, merekalah bangsa yang dilaknat.

Dalam al-quran, surah al Maidah, juzuk ke 6, ayat ke 82, Firmah Allah s.w.t yang bermaksud :''Pasti kamu dapati orang yang paling keras permusuhannya terhadap orang-orang yang beriman ialah orang-orang Yahudi dan orang-orang musyrik...''

Tak banyak yang mampu ana ulas, cukup makan sahaja. Ana dan rakan-rakan ketika mengetahui berita ini, kami sedang dalam kursus bahasa arab lagi, sempit rasanya dunia kami apabila banyak info tertinggal.

Apa yang melucukan ialah video yang tersebar dalam youtube, (pastinya direka dan dibuat oleh puak Israel untuk menghalalkan tindakan mereka).. sudah kah anda lihat video melucukan itu?



Ia memaparkan lastik, guli, batang paip yang digunakan oleh para sukarelawan untuk menyerang mereka, wal hasil, nak tak nak, mereka perlulah melepaskan tembakan/belasah untuk ''mempertahankan diri''.(alasan semata) kerana dikasari. Ini mungkin sedikit melucukan kerana apa lah sangat benda-benda tersebut jika nak dibandingkan dengan senjata-senjata mereka. Nama lagi al-jund azzolim, tentulah segala kelengkapan ketenteraan itu sentiasa bersama mereka. Lagipun, media Israel belum tentu benar. Mereka sememangnya bangsa yang suka menipu lagi tidak berpegang pada janji.

Misi yang disertai lebih 50 negara ini(sama ada yang mempunyai hubungan diplomatik dengan Israel atau tidak) terkandas begitu sahaja sebelum sempat masuk ke perairan Gaza lagi.. Ana yakin, kalau semua negara Islam bersatu, pasti mudah untuk melenyapkan bangsa zalim tersebut, tapi yang sedihnya, negara Islam sendiri ada yang mempunyai hubungan diplomatik dengan Israel, contohnya Mesir..

OIC seolah langsung tidak wujud, malah kewujudannya hanyalah simbolik semata..

PBB pula..didominasi oleh puak mereka juga, Amerika dan sekutunya..

Rundingan demi rundingan..sampai bila lagi nak letak kepercayaan terhadap Israel/Yahudi laknatullah..

Boikot..ni satu masalah..boikot berlaku secara bermusim, kena masa-masa yang semua orang tengah bersemangat, haa, ketika tu lah kita pun bersemangat boikot itu ini, tapi, bila semua mula senyap sunyi, boikot sudah tidak lagi diteruskan..

Bagaimana agaknya keadaan tokoh zionis terkemuka di dunia dan terhina di sisi Allah sekarang? Ingatkah kita pada tragedi yang amat tragis di Shabra dan Shatilla..huu..ada masa akan ku catat secara ringkas tentang tragedi itu.

Tokohnya Ariel Sharon (ejaan macam ni ke? emm..maaf jika silap)..kondisinya..wallahua'lam.

Panjang-panjang tak boleh jugak. Stop setakat ini dahulu..

''Khaibar,khaibar, khaibar ya yahud, jaisyu muhammad saufa ya'ud..takbir!! Allahuakbar!!"'

Wassalamualaikum warahmatullah.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...