Jangan lupa

Firman Allah Ta'ala : "Sesungguhnya Allah dan para malaikatNya berselawat ke atas nabi(yakni Nabi Muhammad s.a.w), wahai orang-orang yang beriman, ucapkanlah selawat dan salam yang sebenar-benar salam ke atasnya."(al-Ahzab:56)



Pages

Sahabat blogger2 :)

Nak belajar di Jordan ?

Bagi yang berhasrat ingin menyambung pengajian di jordan, bolehlah cuba contact saya di fb nur hanani fadzilah.

Ahlan wa sahlan

juga boleh klik :


Thursday, July 1, 2010

Di anjung bilik D asrama 3


Benarlah orang kata bahawa manusia seringkali tidak menghargai apa yang ada di depan mata, dan benarlah bahawa kita tidak tahu sejauh mana kekuatan kita melainkan setelah kita diuji.

Anies, hanani, atiqah, hurun, asyikin, liza, sakinah, amirah, tiah, syahira, muslihah..

Pertemuan dengan kalian bukanlah suatu yang dirancang, malah, diri ini tidak pernah terfikir bakal bersama kalian di sebuah rumah kecil yang menyimpan seribu satu kenangan, yang telah aku tinggalkan sisanya buat kalian. Diri ini tidak mungkin serba salah untuk menobatkan kalian sebagai muallim yang serba sedikit telah mematangkan diri ini. Lantai bilik menjadi saksi akan kesudian kalian bersusah payah sesama kita, dengan berlapikkan tilam yang nipis di bilik yang sempit, kalian dan aku tetap tegar dengan berterusan menikmati buah keimanan yakni 'sabar'..

Namun takdir Allah telah menetapkan bahawa kalian itu lebih tabah dariku, teruskan misi kalian di arena STAM, dan aku ditemani Tiah dan Muslihah akan teruskan misi pengajian di sebuah tempat yang jauh dari kalian.

Firman Allah yang bermaksud: "... Jika engkau membelanjakan seluruh kekayaan yang ada di langit dan bumi, agar mereka akan berbaik-baik dan berkasih sayang sesama mereka, pasti kamu tidak akan berjaya menjinakkan antara hati mereka. Akan tetapi Allahlah yang telah mencampakan perasaan kasih dan sayang itu ke dalam hati orang-orang yang dikehendakiNya....,"(surah al-anfal:63)

Aku doakan kesejahteraan berpanjangan buat kalian yang sangat ku rindui. Hati aku sebak tatkala menerima mesej dari Hurun In yang berbunyi : ''Slm shbtku, aku sgt mrinduimu..''..sebenarnya aku lagi merinduimu my friend. Kemanisan ukhuwwah bersama kalian ini lahir dari pohon akidah yang kalian dan aku tanam bersama bermula pertama kali mengenali kalian hingga kini. Moga ianya terus subur dan mekar biarpun tidak terzahir pada pandangan, namun pastikan hati kita merasai kemekarannya.

Aku mengimpikan kelazatan ukhuwwah yang bakal memberi cahaya buat aku dan kalian di mahsyar. Yang bakal menaungkan aku dan kalian di bawah naunganNya yang sangat mengasihi hambaNya.. Jarak jauh bukanlah pemisah antara hati yang telah ditaut kerana Allah.

Ku rindukan kalam Atiqah bt Halim yang seringkali membuatku sebak sendiri, jernihnya hatimu sejernih mutiara yang keluar dari lisanmu. Life must go on..

Semoga Allah merahmati kalian.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...