Jangan lupa

Firman Allah Ta'ala : "Sesungguhnya Allah dan para malaikatNya berselawat ke atas nabi(yakni Nabi Muhammad s.a.w), wahai orang-orang yang beriman, ucapkanlah selawat dan salam yang sebenar-benar salam ke atasnya."(al-Ahzab:56)



Pages

Sahabat blogger2 :)

Nak belajar di Jordan ?

Bagi yang berhasrat ingin menyambung pengajian di jordan, bolehlah cuba contact saya di fb nur hanani fadzilah.

Ahlan wa sahlan

juga boleh klik :


Wednesday, May 22, 2013

Bulatan perjuangan

Alhamdulillah... hari ini lapang rasanya hati ini...Satu perkara yang saya cari-cari kenapa begini lapang??..

Subhanallah.

Rupanya kerana kita memandang wajah-wajah mereka yang juga sangat lapang. Mereka yang menenangkan jiwa.. Sekalipun tak pernah bersua jarak dekat apatah lagi berbicara berkongsi secara dekat... bahkan ada dalam kalangan mereka yang sudah pergi sekian lama. Tapi saya tetap merasakan cinta yang mendalam.. 

Ya Allah, saksikanlah, saya cintakan mereka :) sangat-sangat cinta.

Something yang ada juga ialah, bila dalam satu group yang nampak mcam asing. Oh, ia mengumpulkan sahabat2 saya muslimah2 siswi dari seluruh dunia...... masyaAllah, bila diorang duk bercakap2 dalam tu, macam dah kenal lebih dari biasa..... dari India, UK, Jepun, Czech dll... Suka sangat dan sangat sweet.

^^

Ya Allah..

Boleh rasa penangan hebatnya Allah satukan, lembutkan antara hati-hati kita, kemudian tanamkan di dalamnya rasa mahabbah, rasa senang hati, tiada curiga.... Sekalipun kita tidak pernah bertaaruf, apatah lagi bertafahum, bertakaful dek jarak yang memisah..

Cuma 1 yang saya fikir, kita satu aqidah, satu perjuangan. Kerana itulah kita mampu bersatu... kadang mungkin kita berbeza dari sudut cara dan wasilah, berbeza bila memberi pendapat dan pendekatan, tapi kita masih dalam satu bulatan perjuangan yang sangat indah, yang telah mengenalkan kita sekalipun tak pernah kenal...

Uhhibuhum fiika Ya Allah... 

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...