Jangan lupa

Firman Allah Ta'ala : "Sesungguhnya Allah dan para malaikatNya berselawat ke atas nabi(yakni Nabi Muhammad s.a.w), wahai orang-orang yang beriman, ucapkanlah selawat dan salam yang sebenar-benar salam ke atasnya."(al-Ahzab:56)



Pages

Sahabat blogger2 :)

Nak belajar di Jordan ?

Bagi yang berhasrat ingin menyambung pengajian di jordan, bolehlah cuba contact saya di fb nur hanani fadzilah.

Ahlan wa sahlan

juga boleh klik :


Thursday, May 30, 2013

Cinta Yang Agung Dgn Beri Cabaran

Bismillah.. alhamdulillah kita angkat kepada Allah SWT atas peluang dan ruang, cabaran kesusahan dan kesenangan, yang teruss ada dlm hidup.. ia mengajar kita banyak perkara ok..

Awal-awal lagi Allah ajar kita, ingin dapatkan sesuatu yang precious atau berharga tentu sekali perlukan 'sebab' / usaha/ gerakkerja..

Sebagaimana seorang ibu mengandung, nak anak sihat, tentu sekali dia perlu makan minum dgn cermat, miliki nutrisi yang cukup untuk anak dikandung, bukan semata berserah buta tuli kpd Allah..

Sebagaimana seorang bayi yang tak pandai bercakap, dia perlu menangis untuk mendapatkan susu, untuk dilayan oleh seorng ibu dgn penuh kasih sayang..

Bila membesar sikit, kita yang tak pandai berjalan, perlu berusaha untuk berjalan... Akhirnya, inilah kita sekarang :) mampu ke luar dari negara sendiri, merantau dan meneliti segenap alam.. subhanallah...

Hakikatnya tanpa kita sedar, kita telah melalui pelbagai fatrah cabaran yang sangat banyak sejak dalam kandungan ibu lagi kan ?

Itulah bagaimana CINTAnya pencipta yang agung itu kepada kita :)

Tapi kan.. Sekali sekala kita hilang upaya, usaha sudah, ikhtiar sudah, maka itulah saat kita berserah pada Allah supaya kita akui, tak semua perkara kita mampu miliki dan dapati dek seketul jasad yg berusaha... perlunya ada pemission / approvement dari DIA....

Kadang DIA terus beri, Kadang DIA masih tangguhkan, kerana mahu kita selidiki hikmah satu persatu.

Owhh... mcm tu rupanya..

Both situations bukan calang2 perkara, keduanya miliki ujian yg tersembunyi.. dan di sebalik kejayaan kita menempuh ujian tersebut, pasti ada nikmatNYA...

Ok, itu saja perkongsian untuk saat ini ye :)

Wassalam..

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...