Jangan lupa

Firman Allah Ta'ala : "Sesungguhnya Allah dan para malaikatNya berselawat ke atas nabi(yakni Nabi Muhammad s.a.w), wahai orang-orang yang beriman, ucapkanlah selawat dan salam yang sebenar-benar salam ke atasnya."(al-Ahzab:56)



Pages

Sahabat blogger2 :)

Nak belajar di Jordan ?

Bagi yang berhasrat ingin menyambung pengajian di jordan, bolehlah cuba contact saya di fb nur hanani fadzilah.

Ahlan wa sahlan

juga boleh klik :


Thursday, June 24, 2010

Demam piala dunia..


Assalamualaikum warahmatullah,

Kali ini entry tentang world cup,
Setiap malam ada saja bunyi sorakan dari kedai kopi berhampiran. Ternyata masyarakat di Machang ini boleh bersatu disebabkan satu benda yang bulat, bergolek apabila ditendang, yakni 'bola'. Malah, bukan penduduk Machang sahaja, seluruh dunia juga bersatu untuk 'bola'.. Memang aura bola ni terlalu kuat.

Sekali lagi aura bola dapat dilihat apabila hampir pukul 2.30 pagi setiap malam, enjin motor akan dihidupkan oleh si peminat untuk bersama rakan sekepala menonton perlawanan live..hebat situasi ini.

Nak tak nak, sukan bola ni tidak boleh lagi dikritik atau dinafikan kehebatannya memandangkan ia sudah sedarah sedaging dalam jiwa setiap orang. Hatta tok lebai sekalipun, tiba masa menonton perlawanan world cup, kopiah jatuh pun tak disedari.hehe.

Kagum sekali dengan situasi sekarang.
Yang mengundang kepada lesunya solat subuh berjemaah.. Tapi hal ini salahnya bukan pada bola, tapi peminatnya..

Wallahua'lam
Wassalamualaikum warahmatuLLah.

1 comment:

hisyam ahmad said...

aih, teraso weih, mugo tiap2 male duk jadi musang tuk tengok bola loni. heee

pape pun ad betulnya tu, bab kata ore, jadi peminat bola xpo, tp jgn jadi hamba bola... ko gano? pape pun syukran atas perkongsian

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...