Jangan lupa

Firman Allah Ta'ala : "Sesungguhnya Allah dan para malaikatNya berselawat ke atas nabi(yakni Nabi Muhammad s.a.w), wahai orang-orang yang beriman, ucapkanlah selawat dan salam yang sebenar-benar salam ke atasnya."(al-Ahzab:56)



Pages

Sahabat blogger2 :)

Nak belajar di Jordan ?

Bagi yang berhasrat ingin menyambung pengajian di jordan, bolehlah cuba contact saya di fb nur hanani fadzilah.

Ahlan wa sahlan

juga boleh klik :


Thursday, January 13, 2011

Last but not last

Assalamualaikum w.b.t..

Alhamdulillah..

Fatrah imtihan berakhir hari ini. Madah Ulum Hadith..dengan al-fadhil doktor 'ala 'adawi..doktor yang sangat saya hormati, berbahasa arab fasihah, dan sangat mengalukan ajnabi..

Imtihan awal, senang..
Imtihan thani, juga senang..
Imtihan niha'ie, sedikit susahh dan mencabar, soalan plak banyak.

Mukasurat pertama, berkisar mengenai istilah2 dalam ulum hadith, dari awal pembelajaran hingga akhir.. masuk musalsal, mudabbaj, muftariq, mu'talif.. dan yang belakang-belakang yang biasanya pelajar akan tertukar.. pelajar ke saya je? kihkih..tajuk jarh watta'dil pun keluar.. apapun, akhamdulillah, try juga jawab..

Budak malaysia yang first keluar ialah Arif Amin..
Diikuti Nur Hanani Fadzilah. teragak-agak nak hantar sebab ada tiga kotak yang saya kosongkan..tak pasti jawapannya..penat berfikir.. pada awalnya, doktor sengaja letak budak cerdik dekat ngan saya, supaya boleh jeling-jeling kertas dia, tengok-tengok budak tu keluar awal..adus. tapi yelah, meniru ni tak berapa elok, jadi saya memang elakkan.. datang orang lain duduk tempat tu, dan orang tu plak berlubang lagi banyak..20 kotak, hanya 10 kotak yang dia isi..dan matanya asyik jeling kertas saya..hihi..kena-kena jawapan saya salah, takke kesian dia.

Kholas.. tammat

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...