Jangan lupa

Firman Allah Ta'ala : "Sesungguhnya Allah dan para malaikatNya berselawat ke atas nabi(yakni Nabi Muhammad s.a.w), wahai orang-orang yang beriman, ucapkanlah selawat dan salam yang sebenar-benar salam ke atasnya."(al-Ahzab:56)



Pages

Sahabat blogger2 :)

Nak belajar di Jordan ?

Bagi yang berhasrat ingin menyambung pengajian di jordan, bolehlah cuba contact saya di fb nur hanani fadzilah.

Ahlan wa sahlan

juga boleh klik :


Friday, January 28, 2011

moga selamat

Hati sntiasa mendoakn abg dan kakak di Mesir dapat pulang ke Malaysia dengan selamat..

Kebimbangan sudah mula mengalir melalui salur2 darah menuju ke jantung.. apabila cubaan mendail nombor abg dan kakak kat sana tak dapat..

Hmm.. segala aternatif komunikasi ke sana disekat.. anda lihatlah betapa dahsyatnya gelombang internet ini, mampu membentuk dan mengumpulkan ratusan ribu rakyat untuk bangkit dan melakukan protes..jika protes utk mendesak pres hosni mubarak ni letak jawatan diiringi oleh keinginan utk melihat Islam diamalkn scara menyeluruh di negara sndiri, ia pasti suatu bonus besar buat rakyat mesir..

Adakah di Malaysia bakal berlaku camni jugak, yakni potong segala alat komunikasi?hmm.. nauzubillah... betapa blog2, twitter, fb, ym, memainkan peranan penting dalam memberi maklumat pada masyarakat, kita lihat sekarang, orang sudah tidak mempercayai berita di TV.. rtm1 ke rtm2 atau tv3, semua itu dipandang sekadar dengar tanpa diikat pada jiwa... masyarakat sekarang sangat sedikit yang buta IT.. jadi, pemimpin2 kerajaan mahupun pembangkang, boleh dikatakan wajib untuk mereka 'adakan' blog untuk menyampaikan sesuatu pada masyarakat...

Di Jordan skrg turut berlaku hal yg sama(seperti mesir), mengikut news lah..buka sini.. thousands of jordanian make a protest... tapi masih di tahap sederhana.. apapun, saya doakan yang terbaik untuk mereka semua.. dapat pemimpin yang baik, adil, concern masalah ekonomi rakyat, dan Islamic.. inshaAllah.. biarpun dengan hal ini pengajian saya mungkin tergendala, tapi jika hanya ini cara untuk mereka semua kecapi yang terbaik, itu tidak jadi masalah..

Kelihatannya sedikit demi sedikit, muslim kembali bangkit.. bangkit dari lena bertilamkan tilam buruk kezaliman pemerintah..

Semoga Allah membantu dan terus membantu saudara2ku di manapun mereka berada, dan atas sebab haq@kebenaran yang mereka ingin tegakkan, moga kejayaan mengiringi mereka!

Allah musta'an...


1 comment:

Ibnu Azmi yang ke-2 said...

em...smoge jordan aman juga.....
moga2 mesir kembali aman dalam masa yang singkat.....
ami~n

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...