Jangan lupa

Firman Allah Ta'ala : "Sesungguhnya Allah dan para malaikatNya berselawat ke atas nabi(yakni Nabi Muhammad s.a.w), wahai orang-orang yang beriman, ucapkanlah selawat dan salam yang sebenar-benar salam ke atasnya."(al-Ahzab:56)



Pages

Sahabat blogger2 :)

Nak belajar di Jordan ?

Bagi yang berhasrat ingin menyambung pengajian di jordan, bolehlah cuba contact saya di fb nur hanani fadzilah.

Ahlan wa sahlan

juga boleh klik :


Monday, January 24, 2011

to be as tabah as them


I wrote a status at facebook : ''Kesabaran, ketabahan perlu dibina.. but.."

"but..".. but apa?

Jawapannya,

Ia tidak semudah lisan dalam melafazkan, ''sabarlah hanani''..

hakikat untuk berada dalam kesabaran itu sangat sukar apabila benar-benar dalam situasinya..

terima kasih Allah kerana menghadiahkan saya ibu dan ayah yang sangat baik, sangat penyayang, sangat memahami.. bila melihat mereka sabar, semangat untuk menjadi penyabar itu lebih besar, tapi kadang-kadang, tidak mampu...

suatu yang saya mampu ialah, menganggap setiap yang berlaku itu tidak berlaku, di mata insan lain.. sabarkah itu? ya, pada pandangan orang, saya mungkin sabar, tapi pada gelodak dan ombak yang menyerang dalaman, saya sudah lama hanyut..

hati sangat bimbangkan@terkilankan mereka.. mereka-mereka yang kini seolah bukan mereka lagi.. gelak tawa mereka yang tidak lagi didengari.. saya merindui mereka yang dahulu.. ya Allah, kembalikan mereka padaku sperti asal mereka.. tapi jika telah ditakdirkan mereka tidak akan kembali lagi, bagaimana?

ya Allah, sembuhkan "mereka"..atau.. beriku@kami kekuatan menghadapinya..
menghadapi suatu yang baru, yang tidak pernah terlintas di fikiran, tidak pernah terbayang di pandangan hati..

mencuba suatu yang baru kadangkala menyeronokkan, tapi sangat menyukarkan apabila suatu yang lama hilang terus.. ibaratnya, ditinggalkan ibu ayah untuk sebulan dua.. seronok bukan? paling kurang, dapat belajar hidup berdikari, mencuba masakan sendiri.. tapi bagaimana kiranya ditinggalkan ibu ayah buat selama-lamanya? .. psti.. psti sangat sukar, apatah lagi bagi yang sangat rapat dengan mereka.. tringat segala kenangan bersama mereka dan sebagainya..

itulah yang saya harap, sebagai org yang 'sgt muda', saya sgt berharap agar suatu yang tidak pernah saya bayangkan tidak akan berlaku dalam masa terdekat ini.. jika berlaku juga, smoga Allah membantu diriku menjadi orang yang sabar, agar apa jua kemungkinan, bisa dihadapi dengan tenang, tanpa tekanan, tanpa kesedihan..

ingati Allah, hati akan tenang..

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...