Jangan lupa

Firman Allah Ta'ala : "Sesungguhnya Allah dan para malaikatNya berselawat ke atas nabi(yakni Nabi Muhammad s.a.w), wahai orang-orang yang beriman, ucapkanlah selawat dan salam yang sebenar-benar salam ke atasnya."(al-Ahzab:56)



Pages

Sahabat blogger2 :)

Nak belajar di Jordan ?

Bagi yang berhasrat ingin menyambung pengajian di jordan, bolehlah cuba contact saya di fb nur hanani fadzilah.

Ahlan wa sahlan

juga boleh klik :


Tuesday, April 12, 2011

Imtihan dan doa

Assalamualaikum wbt..

Alhamdulillah.. padaNya diangkat rasa syukur..

Imtihan sudah selesai, syukur pada Allah.. secara keseluruhannya, imtihan untuk semester dua ini kelihatan lebih mudah berbanding semester 1.. tidak perlu bicara banyak tentang imtihan, niat belajar utk jawab exam ke.. huhu.. ia sering dibincangkan dan dihuraikan oleh para ugamawan kita.. tapi hadaf utk diri sndiri, hanya kita yg tahu..

Cuak..
Sebelum masuk dewan, semua perasaan ada.. cuak, takut, bimbang..

"Ya Allah, andai benar diriku faham akan apa yg dipelajari, maka ilhamkan kembali apa yg ku lupa dari setiap perkara yg aku faham.."

Rugi juga kalau faham tp tak mampu utk terjemahkan dlm kertas imtihan.. +kesian.. lg rugi kalau faham, tp lupa disaat ia diperlukan.. mungkin itulah yg dikata, ilmu dalam kitab/buku..bukan ilmu dalam dada..

"Ya Allah, ku sandarkan padaMu akan apa yg Kau ajarkan pdku, kembali terbitkan ia tika waktu ia diperlukan.."

---------------------------------------
Pokoknya, dalam hidup ini, stiap langkah perlukan rayuan dn aduan pd Allah..rugilah kita yg diberi waktu dn peluang utk mengadu, meminta dn merayu dgnNya, tp merasakan diri sudah cukup hebat..melakukan perkara2 sekehendak hati dn buat sesuatu tnpa brgntung pdNya..

Jumpa lagi, wassalamualaikum wbt.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...