Jangan lupa

Firman Allah Ta'ala : "Sesungguhnya Allah dan para malaikatNya berselawat ke atas nabi(yakni Nabi Muhammad s.a.w), wahai orang-orang yang beriman, ucapkanlah selawat dan salam yang sebenar-benar salam ke atasnya."(al-Ahzab:56)



Pages

Sahabat blogger2 :)

Nak belajar di Jordan ?

Bagi yang berhasrat ingin menyambung pengajian di jordan, bolehlah cuba contact saya di fb nur hanani fadzilah.

Ahlan wa sahlan

juga boleh klik :


Saturday, July 6, 2013

3 asyhur ^^

Subhanallah. ^_^

Perasaan berdebar untuk melihat perkembangannya memang jelas nyata pada diri ku. Apatah lagi bila akhir2 ni dilanda a little bit pain tapi mustamirrah(berterusan) pada bahagian badan. Takpa tawakkal je lah.. 

Jika Allah inginkan dia lihat dunia, insyaAllah tidak ada apa-apa.

Aku senyum bila melihatnya baik-baik sahaja, besar berganda dari sebelum ni. dari 14mm kepada 64mm. Tapi.. hm..

"Lesh lam yataharrak? (kenapa dia tak gerak ye?)" aku mengeluarkan persoalan yg terbuku pada doktor

"Ka annahu naim... (mungkin dia tengah tidur)", huk3.. jawapan doktor buat aku gelak.. yelah, pagi2 macam ni kan. tapi hati masih bimbang..

Doktor menunjukkan aku degupan jantungnya, sedikit sebanyak buat perasaan ku lega.. 

Aku bisik dalam hati.. gerak lah.. nak tengok dia gerak.. 

Bila doktor suluh lagi sekali, "Al an yataharrak.... hay yaduh, ka annahu ya'ul bye2 li mama(haa. skrg dia dah gerak, tu tangannya(yg kelihatan di angkat ke atas dan kaki menendang2), dia lambai2 pada maknya"... hihi..
alat ultrasound bergerak2 sebab aku tak tahan nak gelak... suami yg tengok juga gelak2.. yelah, kali pertama kan. Lihat kepala, jari jemari, kaki yg kecik dan cinonet tu gerak2... bayangkanlah perasaan kita.. 

"Al an ana 'asyrah asabi3 soh? (skrg aku 10 minggu kan)".. aku bertanya lagi 

"Enti thalath asyhur an" katanya.. 

Bila doktor suluh bahagian tuttttt(jantina) dia.. suami aku meneka, "nampak mcm __________" ... huhu
Doktor juga bagi pandangan dia, tpi katanya insyaAllah sebulan lagi lagi jelas.. hehe. kami x kisah pun sebenarnya... 

Kullu isyi meniyyeh, kuwayyis.. wad'3uh kuwayyis.. tamam... syukur pada MU ya Allah.

Aish cepatnya.. estimate due jugak makin awal. mungkin sbb dia kelihatan besar kot..

Apapun harap2 dipelihara hingga ke akhir.. Perancangan dan due sebelum ni sepatutnya dia melihat dunia beberapa hari selepas tamat final exam sem depan... namun Allah lebih tahu yg terbaik kan..Jadi aku serah sepenuhnya pada Allah, perkara itu di luar kawalan kami, kematian, kelahiran, rupa dan sbgnya.. namun dgn ilmu yg sedikit, kami cuba merangka yg terbaik dan mudah.. 

Alhamdulillah.. 

Dalam perjalanan balik tadi, aku berniat nak rakam memori perasaan ku ini.. indah sangat ^^. subhanallah huhu..   

1 comment:

ummu aufa said...

nanny buat la 3d4d scan...ade x kat jurdannn...rasanya kat Mafraq ade..try tanya muhammad al attar..

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...