Jangan lupa

Firman Allah Ta'ala : "Sesungguhnya Allah dan para malaikatNya berselawat ke atas nabi(yakni Nabi Muhammad s.a.w), wahai orang-orang yang beriman, ucapkanlah selawat dan salam yang sebenar-benar salam ke atasnya."(al-Ahzab:56)



Sahabat blogger2 :)

Nak belajar di Jordan ?

Bagi yang berhasrat ingin menyambung pengajian di jordan, bolehlah cuba contact saya di fb nur hanani fadzilah.

Ahlan wa sahlan

juga boleh klik :


Thursday, July 4, 2013

Masih ada sinar

Subhanallah, Alhamdulillah, Allahu akbar (33x) sebagaimana yang dianjurkan oleh Rasulullah S.A.W.

Puji-pujian, keagungan, kita angkat buat DIA, Allah Yang Maha Kuasa. Keyakinan, pergantungan, kita gantung sepenuhnya pada Allah SWT yang Maha Agung, Maha Kuat.. Maha Mendengar.. 

Allah tahu kita penat, Allah tahu kita sedih, kita berduka... namun kita gagahkan juga hari-hari kita untuk terus menempuh dunia, menempuh segala macam kejahatan syaitan dalam kalangan jin dan manusia. 

Justeru tidak pelik jika Allah kurniakan rahmat iaitu kasih belasnya buat kita, serta sakinah, ketenangan yang tidak berbelah bagi... kerana kesabaran kita menempuh ujian demi ujian. 

Ya Allah.

Hamba2Mu diuji dari segenap sudut, disekat dan dilontar pelbagai fitnah, dituduh dengan pelbagai tuduhan, dikasari dari segenap ruang, dibunuh dan diseksa, dizalimi tanpa langsung ada sifat kemanusiaan... sungguh hanya padaMU mereka mengharap, meminta dan memohon. 

Kasihanilah, belas ihsan lah, dan berilah kekuatan luar dan dalam buat mereka. Ameen ya rabb.

Buatmu saudaraku di Syria dan Palestin.

________________________________________

Suatu ketika dulu aku menangis apabila negaraku Malaysia, masih lagi di tangan mereka yang sudah lebih 50 tahun memerintah, mereka yang disabari rakyat lebih 50 tahun.... aku menangis melihat air mata para pejuang di tanah air tercinta... 

Hanya pada MU mereka berserah, pasrah, usaha sudah, cuba sudah. Natijahnya sepenuhnya diangkat kepadaMU. 

Kali ini aku juga menangis melihat seorang pemimpin yang sudah cuba melakukan terbaik, sekalipun sukar, sukar sekali menghapus kebusukan peninggalan pemimpin sebelumnya yang sudah memerintah selama 30 tahun... pemimpin ini yang dipilih rakyatnya secara demokrasi, namun dijatuhkan sekelip mata oleh mereka yang berhati busuk, yang bencikan nadi2 Islam mula diserap secara perlahan2.. 

Ya Allah...

Bantulah Mesir, dan saudara2ku yang terus berjuang demi keadilan, demi Islam tercinta.... Dia hanya insan yang dipilih dan sudah berusaha untuk melakukan yang terbaik..  berilah kekuatan, nusroh dari segenap sudut buatnya ya Allah. 

________________________________________

Hari ini juga suami ku menjalankan usrah di rumahku.. Aku menyediakan hidangan sekadar yang aku mampu.. dan sepanjang preparation suamiku, aku terkesan dengan sebuah video yang bakal digunakannya ketika usrah berkait dengan kekuatan dalaman seorang muslim...

Ayuh kita hayati sama2 ya.. ini link nya :)


_______________________________________

p/s : Aku masih hairan ada pihak yang sedih benar dengan kejatuhan Mursi, tapi langsung tak sedih dengan penindasan PRU 13 baru2 ini. yang jelas sekali tidak bersih, kotor, penuh dengan penipuan. Yang terus membantu dan share apa sahaja berkait dengan negara lain, tapi jauh sekali berkait dengan negara sendiri.. 

Takpa lah. pandangan masing2.
________________________________________

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...