Jangan lupa

Firman Allah Ta'ala : "Sesungguhnya Allah dan para malaikatNya berselawat ke atas nabi(yakni Nabi Muhammad s.a.w), wahai orang-orang yang beriman, ucapkanlah selawat dan salam yang sebenar-benar salam ke atasnya."(al-Ahzab:56)



Pages

Sahabat blogger2 :)

Nak belajar di Jordan ?

Bagi yang berhasrat ingin menyambung pengajian di jordan, bolehlah cuba contact saya di fb nur hanani fadzilah.

Ahlan wa sahlan

juga boleh klik :


Sunday, July 14, 2013

Ramadhan with love

Sebab suatu hari tu saya post di FB tentang Ramadhan bulan yang aktif, nak tak nak, kena lah kuatkan diri, semangat dan aktifkan diri.

Alhamdulillah hari ini masuk hari ke-5 kita semua berpuasa kan. Syukur Allah beri kekuatan untuk berpuasa, memang jauh bezanye lah dari Ramadhan yang lepas2...

Kali ini berdua, dan bertiga, dlm perut sorang.

Didoakan baby ni nanti membesar jadi seorang yang solehah, tabah, kuat, cerdik ok. Bertuahnya, fatrah ni fatrah tumbesaran awak yang cepat.. alang2 membesar di Bulan Ramadhan, makanan yang masuk jugak kebanyakannya bagus2, emosi juga terkawal, mood ibadah juga meningkat :) (cuma berat maknya berkuranglah huhu)

______________________________

Ramadhan ni :

Untuk wanita di bulan Ramadhan ni, kita kena yakin sekalipun kita penat, tapi jika masak bersungguh2 untuk orang berbuka lagi2 suami, insyaAllah Allah gandakan ganjaran dan paling penting, Allah limpahkan rahmat / belas ihsanNya buat kita...

Saya sering set kan dalam fikiran, belas ihsan Allah tu akan kita miliki bila kita buat sesuatu dgn bersungguh2 dan mengharapkan natijahnya juga baik2 sekalipun belum tentu hasilnya memuaskan.

Bila buat sesuatu, letak dan pasang niat betul2 ye, betul2 nak ini, betul2 nak bantu dan lain2..insyaAllah pasti ada gantiannya lepas ini.

Untuk suami pulak, bila isteri masak, boleh juga tolong sama dan lagi elok dengan menggalakkan bini masak untuk orang lain jugak... tukang hantarnya suami... hehe, kan suami dapat pahala tu...

________________________________

Cantik sangat bulan Ramadhan ni, sambil2 masak, sambil2 zikir, sambil2 dengar kuliah online ke... biar aura positif meresap dalam makanan :)

________________________________

Ya Allah, terimalah segala amal ibadah kami di bulan ini.

1 comment:

Emy ilhamie said...

Hanya mengharap keredaan-Nya. Hanya mengharap keampunan, harap diberi kekuatan daripada-Nya. Dalam perut sy pun ada sorg.

http://rujukvitaminku.blogspot.com/

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...