Jangan lupa

Firman Allah Ta'ala : "Sesungguhnya Allah dan para malaikatNya berselawat ke atas nabi(yakni Nabi Muhammad s.a.w), wahai orang-orang yang beriman, ucapkanlah selawat dan salam yang sebenar-benar salam ke atasnya."(al-Ahzab:56)



Sahabat blogger2 :)

Nak belajar di Jordan ?

Bagi yang berhasrat ingin menyambung pengajian di jordan, bolehlah cuba contact saya di fb nur hanani fadzilah.

Ahlan wa sahlan

juga boleh klik :


Thursday, June 27, 2013

Cepat2 lah berakhir

Alhamdulillah.

Sedar tak sedar, sudah 9 minggu lebih.

Jika dikira, sudah 7 minggu melalui perit maung trimester 1, saat yang paling banyak aku linangkan air mata, ujian sakit sini sana, perubahan emosi, tekanan kuliah, puasa, ikut suami buat iqamah.

Kadang Allah bagi ujian sakit tu, di sudut lain, Allah bantu dan mudahkan.

Bila bagitahu Dukturah matapelajaran Tamadun Manusia akan apa yang sedang aku lalui, Dukturah teruja gembira sambil ucapkan alf mabrook :) jayyid li enti qulti li bakkeer.. apa taknya, dah bersemadi dua ghiyab sejak dua minggu setengah muhadharah berjalan. Jadi untuk elak dukturah tak suka, aku bagitau kondisi aku skrg.. Kadang pagi hari lagi badan dah lembik. Tapi Alhamdulillah start summer sem ni bukan sepanjang minggu jadi camtu, mungkin seminggu adalah 1, 2 kali. Terpaksa tidak hadirkan diri sbb tenaga dah takda.

Bagus kan dapat pensyarah wanita, diorang sangat memahami.

Dalam sudut yang lain, aku banyak dapat markah musyarakah. Sekalipun ghiyab ku sudah dikira terhapus atas keuzuran mengandung, tapi aku still semangat untuk musyarakah dan bg idea dalam kelas. Dukturah Iman sangat baik, aku sayang dia sangat. Bila dia suruh study dulu, aku study. :') stakat ni dah 10 markah. Ada 10 lagi, untuk aku penuhkan markah 20 khas utk musyarakah. (take part in class)

___________________

Tiap kali jalan ke jamiah, aku kira sehari dah melebihi 1000 langkah terpaksa aku lalui... pergi balik, kira dah 2000 lebih. Tak campur naik tangga bila dah sampai bangunan kuliah.

Tiap langkah tu tak lekang dari perasaan bimbang. Tapi di situ aku belajar erti tawakkal, jujurnya sedikitpun aku tak tahu, amanah Allah dalam jasad aku ni masih ada lagi kah.. masih berdegup ke jantung dia, cukup ke tak nutrients dia, bergegar sana sini ok ke tak... bagaimana tumbesaran dia..

Hasbiyallah hua ni3mal wakeel.


1 comment:

nadhirah nashit said...

wah..tahniah kak nani..

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...