Jangan lupa

Firman Allah Ta'ala : "Sesungguhnya Allah dan para malaikatNya berselawat ke atas nabi(yakni Nabi Muhammad s.a.w), wahai orang-orang yang beriman, ucapkanlah selawat dan salam yang sebenar-benar salam ke atasnya."(al-Ahzab:56)



Pages

Sahabat blogger2 :)

Nak belajar di Jordan ?

Bagi yang berhasrat ingin menyambung pengajian di jordan, bolehlah cuba contact saya di fb nur hanani fadzilah.

Ahlan wa sahlan

juga boleh klik :


Friday, March 11, 2011

Setenang salj

Assalamualaikum wbt.

Alhamdulillah.. blog sy dah brubah wajah, fully no colour..rasanya manusia paling cepat tukar template ialah diriku..dalam masa tak sampai 5minit, terus main klik2 then save.. :)

Suka.. senyum.. subhanallah.. salji turun lagi siang hari semalam. Then, ini baru benar2 merasa ketenangan yang sangat menusuk tatkala melihat titisan-titisan ais itu turun..dulu ia turun pukul3 pagi, tengah bergelap lagi waktu itu.. tapi ni di siang hari..suke2.

Warna putih simbolik pd ketenangan dan kedamaian.. so, cantiklah wane ni. sekali tengok rasa nak senyum, dua kali tengok bertambah senyum.. dulu mabuk tengok jubah, n pastinya tak jumpa jubah berwarna putih, dan mana ada prempuan pakai jubah putih d luar rumah.. mungkin menarik perhatian kot.. saya pun tak pasti.. kalau ada pun, hanya kelihatan waktu tertentu di tempat tertentu, iaitu di masjid..time akad nikah.. ~akad nikah wajib d masjid ke? huhu.. tidak ok.. kena ubah mentaliti masyarakat kita klo ada yang kata wajib kat masjid.. mungkin wat kat masjid tu simbolik pd "mendirikan masjid".. hm. ntahla sy pun tak tahu.~

Bercakap mengenai pakaian.. sekiranya pakaian itu menyalahi uruf dan adat suatu tempat itu, maka makruh memakainya.. sebab ia bakal membawa pada "perhatian" orang ramai..kang bila orang terlebih perhati, dia ikut kamoo.. sampai ke rumah.. aii, danger..tolak risiko k. tu mungkin lebih terkena pada kami kat sini..

Pergi dulu. wasslmualaikum wbt..

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...