Jangan lupa

Firman Allah Ta'ala : "Sesungguhnya Allah dan para malaikatNya berselawat ke atas nabi(yakni Nabi Muhammad s.a.w), wahai orang-orang yang beriman, ucapkanlah selawat dan salam yang sebenar-benar salam ke atasnya."(al-Ahzab:56)



Sahabat blogger2 :)

Nak belajar di Jordan ?

Bagi yang berhasrat ingin menyambung pengajian di jordan, bolehlah cuba contact saya di fb nur hanani fadzilah.

Ahlan wa sahlan

juga boleh klik :


Saturday, February 19, 2011

Mohon maaf secara terbuka(^^,)


Taqdir kadngkala mmpertmukn ssuatu yg x d undng, mnduga dlm brmcm rgam, mberi apa yg x dirncng, mbuatkn kta mngalirkan airmta ksdihan, dn taqdir jg mbuatkn kta rsa khilangan*some text missing*

Sender :
Az za
Received :
10:27:38 pm
20-08-2010

Ow.. rasa terkejut selepas beberapa hari mendapatkan kembali henpon lama hadiah ibu dan ayah tercinta.. masih tersimpan beberapa mesej dari kawan-kawan tercinta.. dan tatkala membuka memory card, masih tersimpan gambar mereka. Gambar dengan sahabat2 maahad, dengan sahabat2 msmp, sahabat2 di rantau panjang.. betapa rindu tak terkata.. pelbagai kerenah dipaparkan, video juga tak kurangnya membuatkan senyumanku tak putus-putus..

Namun, disebabkan henpon ini tenggelam air beberapa bulan lepas, banyak gambar yang sudah hilang..

Ringtone sama yang digunakan.iaitu lagu wali band-tuhan. cukup menggamit kenangan.. ya Allah, dihadirkan semua ini tatkala aku sudah bersedia untuk hidup tanpa mereka..rindu mula bertapak kembali, terhadap mereka yang tidak putus2 menghubungi dan memberi inspirasi padaku sebelum ini untuk teruskan perjuangan..

Alhamdulillah, mesej yg pernah mencaci maki diriku sudah terpadam.. tiada dalam inbox..haha. kalau ada, pasti tergelak sakan membacanya.. hakikatnya kini, hati ini kosong dari rasa dendam, kosong dari rasa marah.. Yang cuba diwujudkan ialah rasa ingin memaafkan, serta ingin meminta maaf..

Jika sekalian sahabat ada di hadapanku kini, ingin ku peluk mereka serta meluahkan apa yang terbuku di sanubari.. siapa tak rindu pada mereka yang pernah sama2 saling menangis di bawah rimbunan ujian yang tuhan naungkan..

Tuhanku, sesungguhnya Engkau tahu bahawa hati ini telah berpadu, berhimpun dalam naungan cintaMu.. bertemu dalam ketaatan, bersatu dalam perjuangan, menegakkan syariat dalam kehidupan..

Rindu nak call Nur Zulaikha Asmuii..sahabat yang berkongsi plbagai kisah dn rhsia.. emm.. tp dah lost contact...

Buat yang terbaca dan mengenali diri ni.. saya pohon kemaafan atas kesilapan saya.. andai pernah mengecilkan hati, melalaikan jiwa kalian dengan lawak dan gurauan yang tak patut, marah tak tentu hala, merajuk yang entah ke mana, membuatkan hati kalian dirundung duka, menyusahkan dengan pelbagai kerenah dan permintaan yang bukan2 hingga kalian menjadi serba salah...

Betapa kesilapan dulu harap dilupakan.. dan kebaikan dan keceriaan yang pernah sama2 dilalui bakal diframe sebagai kenangan.. entah jumpa lagi atau tidak, apa tidaknya, semua sudah merantau ke seluruh negara, ada yang dipisahkan benua.. jika tersurat suatu pertemuan, kita pasti ditemukan lagi, dalam arena yang lebih besar.. dalam kehidupan yang lebih mencabar..ohh.tak sabar nk bertemu mereka..

Semakin cuba melupakan, semakin Allah menghadirkan mereka..

Ingin catat nama mereka kesemuanya.. namun, banyak sangat....!!

Allah..
Tautkan hati kami dalam doa, sujud dan sendu ku..


2 comments:

syifa syahadah said...

assalamua'alaikum..ku mnyelak kalammu sahabt..ada gambar fb ku d c 2..tbe2 hati ini mngis mmbawa air mata..subahanALLAH..rindu tsagt...smenjak gelaranmu seorg 'isteri' ku trasa ruang tiada..tp ku cuba kuat..agar tautan itu slalu bsgka atas redhaNYA..inysaALLAH..nani..sgt rindu..... T_T

syifa syahadah said...

nani2..ika baru tgh cntik2 kn blog..hehe..nti dh sempurna sikit ku kn khabar pdmu link nya ya..insyaALLAH..ku pun mahu ukir namamu..inyaALLAH <3

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...